Warning: Undefined array key "galerie" in /data/web/virtuals/2793/virtual/www/domains/farcry2.cz/index.php on line 170
Warning: Undefined array key "preview" in /data/web/virtuals/2793/virtual/www/domains/farcry2.cz/index.php on line 176
Warning: Undefined array key "kestazeni" in /data/web/virtuals/2793/virtual/www/domains/farcry2.cz/index.php on line 182
Warning: Undefined array key "vyber-rozhovoru" in /data/web/virtuals/2793/virtual/www/domains/farcry2.cz/index.php on line 188
Warning: Undefined array key "mapa" in /data/web/virtuals/2793/virtual/www/domains/farcry2.cz/index.php on line 194
Warning: Undefined array key "editor" in /data/web/virtuals/2793/virtual/www/domains/farcry2.cz/index.php on line 200
Warning: Undefined array key "vyber-clanku" in /data/web/virtuals/2793/virtual/www/domains/farcry2.cz/index.php on line 206
Warning: Undefined array key "vyber-galerie-artworky" in /data/web/virtuals/2793/virtual/www/domains/farcry2.cz/index.php on line 212
Warning: Undefined array key "vyber-galerie-wallpapery" in /data/web/virtuals/2793/virtual/www/domains/farcry2.cz/index.php on line 218
Warning: Undefined array key "music" in /data/web/virtuals/2793/virtual/www/domains/farcry2.cz/index.php on line 224
Warning: Undefined array key "pismo" in /data/web/virtuals/2793/virtual/www/domains/farcry2.cz/index.php on line 230
Warning: Undefined array key "vyber-galerie-loga" in /data/web/virtuals/2793/virtual/www/domains/farcry2.cz/index.php on line 236
Warning: Undefined array key "vyber-galerie-scany" in /data/web/virtuals/2793/virtual/www/domains/farcry2.cz/index.php on line 242
Warning: Undefined array key "vyber-archiv-novinek-vyber" in /data/web/virtuals/2793/virtual/www/domains/farcry2.cz/index.php on line 248
Warning: Undefined array key "vyber-galerie-screenshoty" in /data/web/virtuals/2793/virtual/www/domains/farcry2.cz/index.php on line 254
Warning: Undefined array key "videa-download-strana" in /data/web/virtuals/2793/virtual/www/domains/farcry2.cz/index.php on line 260
Warning: Undefined array key "videa-flash-strana" in /data/web/virtuals/2793/virtual/www/domains/farcry2.cz/index.php on line 266
Warning: Undefined array key "zobrazit-videa-flash" in /data/web/virtuals/2793/virtual/www/domains/farcry2.cz/index.php on line 272
Warning: Undefined array key "web" in /data/web/virtuals/2793/virtual/www/domains/farcry2.cz/index.php on line 278
:: MUTLIPLAYER::
Multiplayer
S vydáním patche 1.03 byl do hry přidán HARDCORE MOD .
Na tento mod je možné herní server nastavit a změna oproti normálnímu typu
hry spočívá ve značném zvýšení účinnosti zbraní a odstranění zobrazení jména nad postavou protihráče s cílem dosáhnout většího realismu hry.
Multiplayer je v základu dodán se 14 multiplayerovými mapami a obsahuje tyto herní mody:
DEATHMATCH,
TEAM DEATHMATCH,
CAPTURE THE DIAMONDS (Získejte diamanty)
Uprising (V.I.P) (Povstání)
První dva mody není třeba příliš představovat, jsou obecně známé a jde v nich jen o zabíjení nepřátel CTF(D) je mod, ve kterém se snažíte krást ze základny nepřítele kufřík s diamanty a dopravit jej na na základnu svého týmu.
Vítezí tým, kterému se podaří získat více diamantů.
Urprising (VIP) je týmová hra, kdy jsou na mapě tři "základny", jež musí tým dostat pod svojí kontolu. To však může udělat jen kapitán týmu, tzv. V.I.P. Jakmile
tyto základny dostane tým pod kotrolu, musí zabít kapitána týmu soupeře a tím dosáhnout vítězství ve hře.
Základny lze dobývat nikoliv za pouze za sebou v určitém pořadí, tak jako v assaultu, ale
v kterýkoliv okamžik, takže velmi záleží na taktice týmu a sledování pohybu soupeře.
Multiplayerový server lze spustit pro "hodnocenou hru", která je započítávána do statistik hráče, jež jsou pak soustředěny na centrálním serveru a pomocí získaných bodů jsou hráči odemykány zbraně,
anebo lze server spustit pro "vlastní hru", kde se statistiky neuchovávají, ale získání zbraní je několikanásobně rychlejší. K vlastní hře je možné se připojit v průběhu hry, narozdíl od hodnocené...!
Server je možné obsadit maximálně 16 hráči.
Pokud by jste v multiplayeru chtěli použít ve svém jménu obrázek, nebo ikonu zbraně, "ZDE" najdete návod jak na to.
Soubor "Read me" k serverlauncheru + strana s příkladem nastavení konfigurace serveru pro multiplayer.
Jak víte, tak proběhla akce s peticí hráčů originální Far Cry, tzv "Assault petice", ale nebylo to nic platné, k denšnímu dni (22.8.2008) je potvrzeno,
že tento mod nebude Far Cry 2 obsahovat. Můžete si to od LP poslechnout sami "ZDE" (na cca 5:00 minutě).
Nicméně stále ještě můžete tuto petici podpořit a můžeme doufat, že se assault do Far CRy 2 dostane někdy v budoucnu formou patche.
Pro multiplayer je klíčovým faktem to, že je editor k dispozici pouze pro tvorbu multiplayerových map a to na všech platformách.
Mapy od jednotlivých uživatelů je možné stahovat jak přímo od hostitele při připojení ke hře, ale především "na webu Ubisoftu"
Ubisoft každý týden vyhlašuje doporučené mapy z nichž posledních 20 můžete také najít jak na shora uvedeném odkazu a v menu hry pro hru online "Ubisoft doporučuje". Pokud chcete
vidět seznam všech doporučených map i za předchozí období, najdete je
"ZDE"
Naprosto skvělá je možnost změnit denní dobu mapy a hrát ji při oslnivém východu slunce nebo pod příkrovem soumraku,
což velmi dramaticky mění zážitek ze hry v každé mapě.
Tvúrci map se o ně mohou podělit s ostatními přes PlayStation Network a Xbox Live, na počítačích přes internet.
Ubisoft komunitů moderů silně podporuje, shromažďuje vytvořené mapy, které jsou komunitou hráčů hodnocené systémem 1 - 5 hvězdiček
a zprostředkovává jejich stahování pomocí AUTODOWNLOADERU, což znamená, že pokud se připojíte k serveru s mapu, kterou ještě nemáte
zkopírovanou na disku, sama se Vám automaticky stáhne.
Mapy tedy mohou vytvářet všichni, jak na konzolích, Xbox 360a PS3, tak taky na počítačích. Jen s tím rozdílem, že editor je pro konzole a počítače odlišný.
Editor pro počítače vypadá mnohem více jako počítačový, tzn. něco podobného jako prostředí Windows. Editor pro konzole vypadá velmi podobně jako editor,
který možná znáte z Far Cry Instincts, který se stal pro jeho snadnou ovladatelnost jakýmsi vzorem. V editoru je velikost mapy omezena na čtverec 512x512 metrů.
Mapy a herní mody pro singleplayer není možné tvořit, jelikož hra není dodána včetně SDK (software development kit)....
Mapy vytvořené na určité platformě, můžete sdílet pouze s uživateli příslušné platformy.
Z toho myslím logicky vyplývá, že je multiplayer pro jednotlivé platformy oddělený.
Výběr kategorie hráče
Můžete si vybrat jakou kategorii hráče chtete . Možností je šest a každá z nich má svoje sady zbraní, přičemž se podle dosažené třídy
můžete dopracovat k lepším zbraním. Základní výběr je:
KOMANDO
Zbraně pro kategorii:
Samopal MP5 s tlumičem, Útočná puška HK G3KA4, Puška AK-47 , Výsadkářská puška FN-FAL
Pistole Star .45,Granátomet M79, Molotovův koktejl
REBEL
Zbraně pro kategorii:
Plamenomet LPO-50, granátomety RPG-7, MGL-140 Samopal UZI
Pistole Makarov a granáty M-67
PARTYZÁN
Zbraně pro kategorii:
Brokovnice Ithaka Homeland 37, USAS-12 a SPAS 12
Samopal MAC-10, improvizované výbušniny a Molotovův koktejl
ODSTŘELOVAČ
Zbraně pro kategorii:
Odstřelovačky Springfield M1903A4, SVD Dragunov, AS-50,
Pistole Makarov, pistole na světlice, granáty M-67
KULOMETČÍK
Zbraně pro kategorii:
Kulomety PKM a M249 SAW, raketomet Carl Gustav
Pistole American Eagle, Samopal MAC-10, Molotovův koktejl
SABOTÉR
Zbraně pro kategorii:
Puška na šipky s jedem, Samopal MP5 s tlumičem, Útočná puška AR-16 se zaměřoovačem
Pistole Makarov 6P9 s tlumičem, improvizované výbušniny, Molotovův koktejl
Multiplayer ranking system
Jediný skutečný rozdíl mezi jednotlivými kategoriemi je v tom, že každá z nich má k dispozici jiné zbraně.
Například Záškodník může používat dálkově řízenou výbušninu v kombinaci útočnou puškou AR-16.
Komando je dobře vyvážená kategorie, kdy hráč používá především kulomety a Povstalec začíná s plamenometem.
Každá s kategorií má tři úrovně zdokonalení a každá tato kategorie stojí jeden „krvavý diamant“.
To se projeví například tím, že jako sniper začnete na nejnižší třídě se starou odstřelovačkou Springfield a na třetí třídě už budete mít v rukou
supermoderní odstřelovačku s nejlepším dalekohledem AS-50.
Můžete si vylepšit jakoukoliv kategorii bez ohledu na to, jakou jste předtím hráli. Bohužel zde chybí možnost si upravit vzhled postavy,
jako oblečení, maskování apod. avšak každá kategorie hráče vypadá jinak a lze tedy poměrně snadno rozpoznat, za jakou kategorii váš protihráč hraje.
V hodnocené hře je třicetimístný žebříček.
Pokud však používáte déle jeden typ zbraně, získáváte čím dál tím víc zručnosti až nakonec obdržíte bojový manuál ke zbrani,
což vám výrazně zlepší přesnost, spolehlivost a počet nábojů, které ke zbrani můžete nést.
Druh zbraní a typ hráče můžete měnit při každém respawnu.
Tento systém tříd vnáší do mutliplayeru ještě silnější moment soupeření, ale jsou i jiné způsoby, jak v multiplayeru dosáhnout těch nejlepších výsledků,
než se kvůli zbraním rychle hnát za dosažením vyšší třídy. Tak jako v singleplayeru zde hodně závisí na Vaší inteligenci a pokud se naučíte vhodně
využívat vše kolem Vás, pak zjistíte, že můžete velmi úspěšně útočit ze zálohy, nebo pomocí ohně vyhánět protivníky za úkrytů apod.
Také hodně záleží na denní době, například mechanik je ve dne se svým plamenometem velmi nebezpečný protivník, ale v noci jsou ideální podmínky
pro tiché sabotéry, komanda střelců a obzvláště pro odstřelovače."
Tak jako v singleplayeru, budete mít znázorněnou úroveň Vašeho zdraví. Namísto toho, aby jste používali nějaký balíček první pomoci,
stisknete tlačítko pro uzdravování a tím spustíte proces, který je animován několika způsoby, jako například vytahování kulky z ruky nožem apod..
Je vhodné se pro tuto příležitost ukrýt, protože Vám to na několik sekund znemožní bojovat.
Zajímavým elementem je také to, že pokud jste v týmové hře vážně postřeleni, má Váš spoluhráč několik málo sekund, aby Vám pomohl zpět na nohy.
Velmi účinná taktika je někoho sestřelit a čekat až mu někdo přijde na pomoc a pak je sejmout oba.
Ještě větší zábava je za tímto účelem použít dálkově ovládanou minu, ale když na něco takového nemáte čas,
tak zraněného protivníka zkrátka dorazíte hned.
Jak 11.9.2008 oznámil L. Pharand, jako anticheat je použit punkbuster a dále k tomuto faktu poznamenal:
"Rozhodli jsme se použít Punkbuster. Vyvinuli jsme maximální úsilí na to, abychom si byli jisti, že důležité části enginu jsou velmi těžko napadnutelné.
Už když jsme hru vytvářeli, tak jsem se pokoušeli uvažovat jako cheateři, abychom našli všechna slabá místa a udělali vše pro to, aby hra nebyla napadnutelná.
Ale nikdy nevíte co se může stát. V každém případě jsou tito lidé šmejdi, kterým nerozumím, o co jim jde…!"
O multiplayeru můžete diskutovat na našem fóru "ZDE" .
Update 2.10.2008
Harry Neary, redaktor webu X-box Boomtown měl příležitost hrát multiplayer Far Cry 2 a poté hovořit s producentem multiplayeru pro tuto hru, s panem Gaetanem Richardem.