Na našem webu jste mohli před několika dny na pár hodin shlédnout scany z listopadového vydání anglického herního časopisu PC-GAMERS.
Jelikož ale časopis ještě ani nedorazil na prodejní pulty a k předplatitelům, byli jsme tak, jako jiné fanstránky požádáni o jejich stažení. Tak se také stalo. Možná je zde zveřejníme později znovu, pokud, o to bude zájem a především, bude-li k tomu důvod.
Aby jste však nepřišli o to podstané, rozhodl jsem se přeložit důležité pasáže recenze a tady máte exklusivně jejich překlad.
(pokud by jste chtěli porovnání, pak je to možné "ZDE" ale myslím že je jasné, kde se toho dočtete víc..:))
Na webu "HOOKEDGAMERS" se obejvila další recenze na Far Cry 2.
V časopise GamesRadar nás seznámil Norman Chan se svým zážitkem z testování Far Cry 2.
Tak jako mnoho ostatních lidí, jsem si minulý rok, kdy bylo ohlášeno vydání hry Far Cry 2 myslel, něco o okořeněném pokračovaní.
Přeci jen, Far Cry už má svého duchovního nástupce v podobě Crysis a mě osobně se série “Instinct” přepracovaná verze originálu od Cryteku
pro konzole, příliš nelíbila. Abych byl upřímný, udělalo to na mě dojem pokusu o snadný výdělek a snahy o co nejdelší prodloužení života licence po té, co jej původní tvůrci opustili.
Ale teď, po té co jsem mohl vidět a dokonce si i sám tuto novou hru zahrát v Paříži na UBIDAYS 2008 se stal tento můj názor prakticky neudržitelným.
Far Cry 2 totiž nevypadá pouze jako dobrá střílečka (FPS – first person shooting), ale jako zatraceně dobrá střílečka, která se opravdu chytře a ambiciózně
chopila úkolu přinést do hry něco zcela nového. Začíná to už od začátku, tedy v jakém prostředí se hra odehrává: anonymní část Afriky je zmítána občanskou válkou,
kterou proti sobě vedou dvě znepřátelené frakce. Ten tam je ráj tropických ostrovů se zelenými palmami a safírovou vodou. Zde máme zaprášené planiny, výhledy na pustou poušť,
blátivé zátoky, zubatá pohoří a vysokou trávu savany. Překvapením je, jak skvěle je všechno renderováno, téměř stejně jako v Crysis, především v duchu kvality světla, stínů a vegetace.
Tak jako Crysis, jež se stala jakýmsi pomyslným benchmarkem pro počítače, tak I grafika Fa Cry 2 dokáže být neuvěřitelně realistická. Když mě jeden z tvůrců hry změnil cyklus dne a noci
na 4 hodinový interval a mohl jsem vidět přechod z jemně zlatavé barvy na divoce rudou, poté na jemnou modř, tak jsem mohl téměř cítit tu vůni prachu ve vzduchu. Majitelé konzolí ještě nic
takového neviděli.
Nejvíce ohromující je fakt, že se jedná o skutečně otevřený svět. Hra naběhne a máte celých 50 km čtverečních země, kterou můžete prozkoumat.
Pěšky, autem nebo s rogalem. Záměr je Vás vrhnout do tohoto otevřeného světa, nikoliv Vás z něho vytrhávat. Přepnete na mapu a vidíte své ruce s
kompasem a mapou, použijte “zdraví” a díváte se na to, jak se do vaší ruky noří stříkačka nebo jak si z nohy vytahujete kulku.
Samozřejmě, otevřený svět je zajímavý pouze tehdy, pokud se v něm nenudíte. Na nohou máte obuté pevné boty jednoho z devíti postav,
ze kterých si můžete pro svůj profil vybrat a vaším úkolem je zastavit ničemného dealera zbraní, který je v pozadí této lokální války
a vydělává na ní. Vaše úkoly plníte z obou stran tohoto konfliktu, takže obě strany vám pomohou nalézt váš cíl. Souběžně můžete pracovat
se zbylými osmi postavami jak se vám zachce, nebo je ponechat v záloze, takže vám mohou pomoci v okamžicích, ve kterých to budete potřebovat.
Například pokud jednomu z nich pomůžete, později můžete na oplátku využít jeho pomoci. To znamená že když třeba upadnete v nerovném boji v nepřátelském
táboře, může vás zvednout a odnést do úkrytu, postavit vás zpět na nohy a dát vám do ruky pistoli. Neznamená to, že by jste hráli jako tým, ale v průběhu
hry se naučíte, že je velmi dobré vybudovat si se svými parťáky dobré vztahy. Také vám jsou tyto postavy schopné poskytnout důležité informace a to během
tajných setkáních nebo přes mobilní telefon (podobný styl aranžmá úkolů v misích jako v GTA4), nebo vám pomůže co nejefektivněji využít váš čas a výbavu.
Ve smyslu stylu boje, je Far Cry 2 věrná duchu realismu. Není to hra ve které ničíte vše kolem sebe, nebo hra nadpřirozeně silných hrdinů, toto
je hra kde jste takzvaně sám voják v poli, který stojí proti přesile vycvičených a po zuby ozbrojených nepřátel, kde musíte pro váš účel využít prostředí
a budovy, aby vám poskytly potřebnou výhodu k dosažení cíle. Pokud třeba potřebujete zničit vysílač, který je uprostřed tábora střeženého nepřátelskou přesilou
a vydáte–li se nepřipraveni do akce, dosáhnete pouze toho, že budete zabiti. Naučíte se například tomu, jak zůstat nezpozorován, jak využívat taktiku, nebo naopak
jak vyvolat zmatek a tím odvrátit pozornost. Můžete například připevnit na automobil výbušninu a poslat ho doprostřed tábora nepřátel, nebo počkat na setmění
(přespat v jednom z tzv. Safe house = bezpečných domech) a pak se vplížit do tábora, kde vyřídíte stráže, jednu po druhé. Je to vše o tom, jak udeřit rychle,
přesně a poté se okamžitě stáhnout. A jestliže tyhle chlápky ponecháte schopné přesunu, můžete si být jisti, že vás budou pronásledovat se vším co mají k dispozici.
Tak jako ve Far Cry, jsou vaši nepřátelé v singleplayeru velmi chytří a několik skupin je dokonce schopno spolupracovat. V jednom momentu jsem dokonce zahlédl jednoho z nepřátel,
jak svého spolubojovníka odtáhl do úkrytu, aby ho ochránil před mým dalším výstřelem z odstřelovačky…! Stojíte-li proti nim, jste nuceni improvizovat a být vynalézaví, ale současně
máte také k dispozici spoustu věcí, které vám mohou pomoci. Jedna z věcí, které vám mohou velmi pomoci je mapa a dalekohled, které vám dovolí dokonale zmapovat prostor, v případě že
je použijete dohromady. Zaměříte –li dalekohled na nějaký zajímavý bod (jako například pozice stráží, sklady zbraní apod.), je automaticky přidán na mapu a pomůže vám tak naplánovat útok.
Tak například můžete provést to, že zásah budovy granátem bude resultovat v explozi, která odpoutá pozornost stráží od vašeho skutečného cíle.
Další zajímavostí je to, že Far Cry 2 využívá oheň tak jako dosud žádná jiná hra. Použijete-li plamenomet nebo granát ve vysoké trávě způsobí velký požár.
Pokud budete mít štěstí, tak bude vítr foukat k táboru nepřítele v jehož řadách zavládne zmatek, obklopí je nebo odřízne od části tábora. Stačí ponechat plameny
aby pracovali pro vás, můžete pak zaútočit z druhé strany nebo jen dosáhnout cíle mise zatímco stráže jsou zmatené. Ale dejte pozor. Oheň se může chovat nepředvídatelně
a můžete také dosáhnout nechtěného požáru. Například pokud si nedáte pozor na to, kam padá zadní část granátu po výstřelu z raketometu, připravte se na popálený zadek.
U tak vyschlé trávy totiž k požáru není třeba mnoho.
Co je už samo o sobě úchvatné je atmosféra živého a dýchajícího světa. Velmi silnou atmosféru realistického prostředí jen dokreslují stáda zeber a ostatních zvířat obývajících louky,
lesy a potoky, kteří se chovají zcela samostatně pod vlivem vlastních potřeb žízně, bezpečí nebo odpočinku. Nemějte strach, nebudou na vás útočit lvi nebo šakalové. Ubisoft se rozhodl
šelmy je ve hře nepoužít, aby nedošlo k tomu, že spolu bude bojovat neohrabaný člověk a divoká šelma. Navíc již tak bylo obtížné vytvořit obyčejná zvířata, vedle kompletního ekosystému.
Hra je umístěna do obydlené oblasti, ale ještě jsme neviděli, jako roli ve hře budou hrát civilní obyvatelé, ale byli jsme ujištěni, že budou mít ve hře významnou roli.
Zatím jsem viděl a hrál jen malou část hry ale v tomto momentu vypadá Far Cry 2 působivě a jako opravdový pokračovatel svého předchůdce více, než mnozí
fanoušci Far Cry zřejmě očekávali. Začíná být velmi zajímavé porovnávat, jak Ubisoft a Crytek následují odkaz první Far Cry. To nejlepší je že by majitelé konzolí
měli (držíme pěsti) dostat hru jako konkurenta Crysis. V tomto momentě se proslýchá, že má verze pro počítače více možností v realističnosti dynamiky výbuchů a střelby něž pro konzole.
Tak jako tak ale asi budete potřebovat mašinu, která zvládá Crysis. Demo bylo hrané na sestavě s čtyř jádrovým procesorem a grafikou v SLI. Přesto to ale hra i na PS3 a X360 vypadá
impozantně a hra běží se stabilní frame rate i když je tato verze teprve v pre-Beta fázi.
Zkrátka jestli jste fanoušek stříleček a Far Cry 2 na vás neudělala dojem, tak myslím, že by měla. Kdo ví jaká konkurence se do období před Vánoci,
kdy by měla hra vyjít, objeví, ale i tak pokračování od Ubisoftu vypadá jako jeden z nejsilnějších akčních titulů, které letos mají vyjít.