DUNIA Engine byl ve vývoji téměř 2 roky a je specifický určený pro FC2.
Tento Engine je jedním z nejlepších, které nyní existují a můžeme ho směle zařadit například mezi Unreal Engine 3, CRY Engine 2, nebo ID Engine 2.
DUNIA Engine plně podporuje DirectX9 stejně jako DirectX10.
Tento nový Engine je vytvořen tak, aby poskytl plochu 50x50 čtverečních kilometrů scenérie bez jakéhokoliv dalšího nahrávání dat.
HDR osvětlení...
Simuluje efekt jasného světla dopadajícího na lidské oko.
Střídání dne i noci...
Veškeré osvětlení na každém objektu ve Far Cry 2 je dynamické (nikoliv předem vygenerované osvětlení), přechod mezi dnem a noci probíhá hladce a přesně... úsvit, poledne, šero a půlnoc v reálném čase.
Atmosférické osvětlení na každém objektu, dynamické měkké stíny běží v realném čase, což znamená vyloučení
statitckých stínů a vše se zastiňuje podle dané situace.
Interaktivní prostředí...
Plně interaktivní a zničitelné prostředí. Budovy, vozidla a objekty se mohou ovlivňovat, rozbijí se, nebo mohou být zničené. Stromy, roští, větve, listí a tráva jsou plně interaktivní a mohou se kymácet, ohýbat, ulamovat a dokonce i hořet a to vše v reálném čase.
Fyzika...
Kromě "normálních" schopností fyziky jako je střílení do barelu, který se nasledně vlivem toho pohybuje, či sestřelením visícího objektu dolu, je DUNIA Engine schopen mnohem více. Například vítr dokáže ovlivňovat okolí a to i podle síly, či směru ze kterého přichází. Může hýbat větvemi, listy i trávou podle směru větrných úderů a tak dále... Vítr také ovlivňuje šíření požárů. Pokud založíte oheň, bude plně ovlivňován počasím a může tak spálit vlivem větru obrovské oblasti vyprahlé Savany, nebo může být vlivem deště uhašen.
AI systém...
DUNIA Engine ma rysy pokročilého AI systému, ovlivňovaného denní dobou, tedy dnem i nocí.
Ve Far Cry 2 má každá samostatná AI jednotka vloženou sadu komplexních skriptů. To znamená, že namísto standartních předepsaných lineárních AI chování, které můžete vidět ve většině jiných her, AI jednotky ve Far Cry 2 jsou daleko chytřejší a dělají rozhodnutí založené na okolnostech a denním čase.
Například v noci zvolí nepřátele jiný způsob obrany jejich tábora, než za bílého dne. Střídání dne a noci působí na AI nepřítele také tak, že pokud špatně vidí, například v noci, může změnit své stanoviště a to třeba i tak že vyšplhá do hlídací věže odkud lépe může vyhlížet nepřítele. Další příklad... pokud si vás nepřátelé nevšimnou a neznají vaší polohu, třeba když používáte odstřelovačskou pušku, tak se skryjí za budovami, či objekty a čekají, až vystřelíte více výstřelů. Přitom poslouchají odkud výstřely přicházejí a podle toho pak reagují.
Zdroj: UBISOFT.com
Překlad:
Pac!ent ®
» Zpět na výběr článků