| FARCRY.CZ | WAT-CLAN.COM | FARCRY2.CZ | FARCRY3.CZ |

!! Vítáme vás na webu o akční hře FARCRY 2 !!

:: K webu
:: FARCRY2MAPS
:: INFORMACE
:: GALERIE
:: KE STAŽENÍ
:: WEBY
:: REKLAMA



















FAR CRY 3! - NEJOBSÁHLEJŠÍ WEB (www.farcry3.cz)

:: Rozhovory ::


IGN Alex&Martin interview 7.10.2008

- Rozhovor o Multiplayeru Far Cry 2 -



Alex Simmons a Martin Robinson z britského webu IGN mohli vyzkoušet multiplayer Far Cry 2 a proto se web IGN rozhodl zaznamenat jejich dojmy, které si spolu poté vyměňovali.

Přinášíme Vám exklusivně celý překlad.

Anglie - 7. září 2008





Alex: Takže multiplayer Far Cry 2. Už se ví, že singleplayer je unikátní otevřený svět, ale jaký jsi měl pocit z přenesení toho všeho do multiplayeru?

Martin: Poté co jsem strávil několik velmi příjemných hodin v singleplayeru, bylo trochu nepříjemné vidět to v multiplayeru. Jak jsi řekl, singleplayer je unikátní. Má zvláštní atmosféru a mechanismy, které se mnohem více podobají Bioshocku, než hrám jako COD-4 nebo Halo. Ten důraz na příběh, který je na hru opravdu velmi odvážný, ten bude podle mě velmi težké nějakým způsobem přenést do multiplayeru.

Alex: Přesně tak. Na mě to působí spíše jako přídavek k singleplayeru, nikoli jako rozšíření hry. Ne že by to bylo nějak špatné, ale není to takové, s čím si já Far Cry spojuji.

Martin: V multiplayeru originální Far Cry byl velmi velký prostor. S čím jiným si tuto hru tedy ještě spojuješ?

Alex: Jasně, byl to obrovský prostor, ale když jsi hrál, většina věcí byla poskládaná dohromady, budovy byly mnohem častěji malé osady chatrčí než nějaká velká města, a to vše s širokou perspektivou pohledu. Nejlepší mapy byly určitě ty největší, kde jste mohli na rogale, autem nebo na lodi překonat větší vzdálenosti. A toto bylo na multiplayeru opravdu originální.

Martin: No, začali jsme v pěkně negativním tónu. Ale multiplayer ve Far Cry 2 má taky spoustu věcí, které jsou opravdu dobré. Přičemž auta jsou určitě jednou z nejlepších věcí.

Alex: Nechápej mě mylně. Opravdu jsem si tu hru užil, ale čekal jsem něco… něco jiného. Očekával jsem větší a otevřenější mapy, nebo aby nějaké ty menší mapy měli takový ten element volnosti, nežli takovou tu hru , kdy jen vyběhneš a střílíš. Musím přiznat, to má multiplayer dělat, a to dělá opravdu slušně, a to nejvíce lidí od multiplayeru očekává. No, zkusil jsem taky taky deathmatch a taky to není to případ toho, jak by to podle mě mělo fungovat. Myslím tím tak, jako například ve hře Kane & Lunch.

Martin: Nikdy jsem multiplayer Kane & Lynch nehrál….

Alex: Ta to bylo opravdu dobře udělané. Musel jsi spolupracovat s týmem při vyloupení banky. Tam jsi si musel vybrat, jestli budeš sobec a pokusíš se urvat sám všechno pro sebe, nebo budeš spolupracovat s týmem s větší šancí na úspěch ale s tím, že se s nimi o kořist podělíš.

Martin: To zní pěkně.

Alex: Jo bylo to fajn, ale možná moc složité a lidi to nepochopili.

Martin: Far Cry 2 multiplayer je ale i tak hodnocen vysoko.

Alex: Pro mě to co multiplayer potřebuje je to, aby lidi věděli, co něm mají dělat, hned když do něj vstoupí, a to nebyl případ Kane & Lunch. Ve Far Cry 2 je jasné co máte dělat – zabít nepřítele.

Martin: Ale já chci střílet lidi. Mockrát se mě stalo, že jsem se v mutliplayeru akorát zmateně motal a nevěděl jsem, co mám dělat, zatímco mě nějaký hlas říkal „Musíš jít tam a tam, pak se vrátit kolem tamtoho tam, pak ukrást diamanty“. Já říkám, že to má být jednoduché.

Alex: Jo, střílení lidí, to je ve Far Cry 2 perfektní, obzvlášť když začneš odemykat silnější zbraně. Já jsem hrál většinou jako „komando“, který má jako sekundární zbraň granátomet a který sbíráním krvavých diamantů odemkneš

Martin: To by jsme měli vysvětlit – hra má systém tříd a můžeš si zbraně vylepšit sbíráním krvavých diamantů.

Alex: Ano, je zde šest typů hráče – komando, odstřelovač, bandita, povstalec, střelec a záškodník – každá z nich má tři úrovně pro vylepšení, které zaktivujete použitím diamantů, které v podstatě obdržíš především za dobrou hru, tedy ne jenom jednouše za to, že máš nejvíc zabitých nepřátel.

Martin: To je sice pěkný nápad ale mám trochu obavy, jak to bude vyvážené pro všechny nováčky, nebo zkrátka pro lidi, kteří nejsou tak dobří, třeba jako já.

Alex: Mě se ten systém s diamanty líbí a myslím že funguje dobře. I když máš lepší zbraně, nejsou oproti tomu co máš k dispozici v základu až tak extra účinnější, aby to narušilo rovnováhu ve hře.

Martin: Jo to máš pravdu, nikdy jsem se necítil úplně bezmocný.

Alex: Mě se na tom líbí to, že jseš odměňován za to, že se snažíš hrát dobře, ale nikdy ne tolik, že by jsi protivníka úplně rozdrtil, jakmile odemkneš všechna vylepšení.

Martin: Správně. Dalším aspektem, kterým je hra zvláštní je možnost obživit spoluhráče z týmu. To dovoluje opravdu záludné strategie. V jednu chvíli jsem jednoho ze soupeřů sestřelil odstřelovačkou a když k němu ostatní z týmu přibíhali, aby mu pomohli, sejmul jsem je hezky jednoho po druhém!



Alex: Ty jsi zloduch! Ale je opravdu fajn, že k tomu abys čekal, až Tě někdo přijde zachránit Tě nic nenutí. Prostě to ukončíš sám a jdeš rovnou do respawnu. A opět, získáváš body, když někoho zachráníš a taky můžeš pokračovat v útoku, když jeden z týmu nepřetržitě zachraňuje ostatní z první linie.

Martin: Je to dobrá věc, ale ke škodě těch co jsem s nimi hrál je to, že byli všichni takoví šmejdi, že si nikdo navzájem takto nepomohl.

Alex: Bohužel, to je pravda, ale myslím, že to bylo spíš proto, že lidi nevěděli, jak to dělat a neuvědomili si to. Obecně si myslím, že celý systém zdraví je ve hře perfektní. Když jsi vážně postřelen, nebo popálen ohněm, můžeš se sám poléčit – což Tě na několik sekund učiní bezbranným - a pokračovat v boji.

Martin: Je to něco trochu jiného, než to na co jsem zvyklí s ukazatelem zdraví ale je to myslím změna k lepšímu.

Alex: Přesně tak. A přijde mě to přirozenější.

Martin: A navíc je to výborná příležitost ukázat nějaké odporné animace!

Alex: No jo, to je fakt hnus, jak si vytahuješ kulku z nohy a přitom do ní pícháš nůž. Hrůza! Samozřejmě, že vypadá trochu divně, když si hořící oděv uplácáváš holýma rukama, al pořád je to lepší, než někde sbírat balíčky se zdravím, nebo zázračně obnovit zdraví jen tím, že někde za rohem chvíli počkáš.

Martin: To je fakt. A dodává to hře dobrou atmosféru napětí. Musím říct, že se mě líbí, že byl v multiplayeru ponechán ten systém zasekávání zbraní a to že se zbraně zasekávají mnohem méně než v singleplayeru je v pořádku.

Alex: Ano to jsi narazil na zajímavou věc – když si vylepšíš zbraně, taky se Ti méně zasekávají. Ale zpět k systému zdraví. Ten podle mě funguje nejlépe v modu Uprising V.I.P., když musíš dobývat jednotlivé body na mapě a přitom bránit kapitána týmu.



Martin: Ano, to fungovalo opravdu výborně, ale myslím, že to vyžaduje hlasovou komunikaci k tomu, abys z toho mohl vytěžit ještě víc, ale k mému překvapení nám Ubisoft v tom demu nic takového nedal.

Alex: To je pravda. Bez hlasové komunikace to ztrácí pojítko a lidi tam pak běhají po mapě beze smyslu. Ale to by se mělo ve finální verzi hry změnit, takže hlasová komunikace bude možná.
Co si vlastně myslíš o ostatních mutliplayerových modech (Deathmatch, Team Deathmatch a Capture the Diamond) ? Já myslím že ty první dva mluví sami za sebe, že ano ?

Martin: Deathmatch byl prostě tím čím má být – Deathmatchem. Ale to že tam funguje oživování ho trošku vylepšilo.

Alex: A hratelnost jako taková, třeb a v porovnání s COD-4 ?

Martin: No, když jsem poprvé dostal hru do ruky a zahrál jsem si singleplayer, nezapůsobilo to na mě tolik tím, jak to vypadalo a jak se to hrálo, a to bylo na X360, zrovna tak jako když jsem teď hrál multiplayer. Bohužel taková ta hlavní mechanika střelby ve Far Cry 2 není výjimkou. Hra není tak rychlá a přesná a v multiplayeru je tato skutečnost zjevnější. Podle mě to není tak dobrá střílečka jako třeba Halo 3 nebo Call of Duty 4 a nejsem si jist, jestli je oproti těm nejlepším hrám natolik výjimečná. Hráči, a hlavně takoví ti skalní, ti mají čas tak na jednu, maximálně na dvě hry, protože ty potom musí znát dokonale a nejsem si jist, jestli je Far Cry 2 schopna takové hráče od jiných her přetáhnout.

Alex: To je to co jsem říkal předtím. To co hra dělá, to dělá dobře, ale není to nic mimořádného. Myslím, že některé mapy jsou opravdu moc pěkné, především ve V.I.P. je několik velmi pěkných map, kde slunce zapadá za horizontem. Opravdu to že můžeš mapu hrát v různých denních dobách se mě moc líbilo, to samé počasí, všechno se dá nastavit jak chceš.

Martin: Přesně tak. A má to velký vliv na taktiku, protože jinak to musíš hrát ve dne a jinak v noci.

Alex: A taky si myslím, že to opravdu vypadá příjemně, bez ohledu na to kdy hraješ. Změny denní doby jsou taky dost jemné.

Martin: No a nezapomeňme na charakterickou součást multiplayeru Far Cry 2 – editor map.

Alex: To je opravdu dost působivé. Dá se tím udělat spousta věcí a taky si je můžeš okamžitě vstoupením do mapy vyzkoušet, nastavit počasí, objekty atd.
No a co poslední mod - Capture the Diamond? Je to jen Capture the Flag s jiným názvem ne?

Martin: Jo to je. Je to vlastně „Získejte vlajku (diamanty)“ a u toho na Vás řve africký generál.



Alex: No hrálo se to dobře, obzvlášť ve větších mapách, kde do hry vstupují vozidla. Ve skutečnosti jsme se u toho hodně nasmáli – pokoušíš se sebrat diamanty ze zablácené cesty, zatímco se protivníci snaží rozstřílet Tě raketometem na kousky.

Martin: Vozidla jsou opravdu v tomto modu tou správnou volbou. Já jsem úplně ten svůj Datsun, nebo jak tomu říkají rozmlátil tím, jak jsem přibíjel protivníky ke zdi, když jsem se pokoušel dovézt zboží na místo určení. Pár jsem jich taky přejel a to asi nikdy nepřestane být zábava.

Alex: Jo! Mě se ty auta taky moc líbili. Trochu mě zklamalo rogalo, tím myslím, že nemůžeš ze vzduchu střílet.

Martin: Já když jsem ho poprvé popadl, tak mě tak bavilo lítat, že jsem jsem zapomněl, že mám bojovat, takže jsem se vyskytl jako bezbranný cíl nad nimi. Ale pohled to byl fakt pěkný.

Alex: No já myslím, že tam jsou na to, aby ti pomohli se rychle dostat z vyšších poloh dolů bez toho abys si polámal nohy.

Martin: No jo, ale zlomit si ve Far Cry 2 nohu je fakt zábava, především pokud vracíš kosti s křupnutím zpět na místo!

Alex: Já myslím, že základní otázka zní, zda-li multiplayer ve Far Cry 2 splnil úkol.

Martin: Nemyslím si, že by si zasloužil označení jako opravdu perfektní, ale myslím si, že si to určitě zaslouží singleplayer. No jako tečku na závěr bych asi řekl, že je to určitě slibný začátek.

Alex: Pro mě bude Far Cry vždycky především singlplayer - proto jsem si hraní Far Cry 2 tak užil, když jsem prozkoumával celou mapu a opravdu viděl, že se hra od všech ostatních opravdu tolik liší. A i když si myslím, že se mutliplayer není tak dobrý, jako multiplayer Call of Duty 4, tak je to určitě skvělý způsob jak strávit pár hodin.
Až hra vyjde tak si ji určitě koupím.

Diskuse k tomuto tématu na fóru FarCry2.cz


Překlad: Pac!ent ® 8.10.2008

» Zpět na výběr rozhovorů

TOPlist
Autorská práva vykonává majitel webových stránek. Publikování, přetištění či šíření obsahu nebo jeho částí jakýmkoliv způsobem v českém či jiném jazyce bez předchozího písemného souhlasu je zakázáno. Porušení tohoto ustanovení bude mít za následek vymáhání náhrady škody soudní cestou. 2007-2016; farcry2.cz ©